9 rad jak začít cvičit

Asi každý z nás si v životě říkal – od zítřka začnu cvičit. Ale od jakého zítřka? A když už začneme, jak dlouho to vydržíme? U řady lidí je to takový začarovaný kruh. Stále si hledáme nějaké výmluvy, proč to nejde. Motivace je pro dosažení cíle nejdůležitější.

Couple Yoga, man and woman doing yoga exercises in the park

„Nabízíme Vám devět rad, jak začít cvičit, motivovat se a vylepšit si postavu! Zabiják cvičení se jmenuje LENOST, zasáhne celý náš systém a nedokážeme s tím nic udělat. Proto Vám přinášíme několik rad, které Vám naopak pomohou začít cvičit a vytrvat.“

 

1. Najděte si cvičení, které Vám vyhovuje a baví Vás

Vyberte si cvičení, které Vám vyhovuje. Baví Vás běhání, tak běhejte. Pokud jste milovníci Zumby, užívejte si Zumbu. Nenuťte se do cvičení, která Vás nebaví. Jednak si cvičení neužijete a postupem času si vytvoříte odpor….

2. Zvolte si reálný cíl

Nečekejte, že za týden nebo za měsíc budete mít úžasnou postavu. Začít pravidelně cvičit a změnit svou postavu znamená změnu životního stylu, která prostě není krátkodobou záležitostí. Na druhou stranu, pokud se Vám to podaří, bude ta změna dost pravděpodobně trvalá.

3. Získejte motivaci

„Proč by člověk hubnul, když stejně zase přibere“, říkáte si pesimisticky? Potřebujete hlubší důvod, proč se pustit do cvičení, ke kterému máte odpor? Je jich plno, najděte si ten svůj. Když se budete pravidelně hýbat, prodloužíte si život, zlepšíte spánek, snížíte riziko infarktu a bude se Vám lépe dýchat, když budete dobíhat na tramvaj.

4. Správné načasování 

Neplánujte svůj trénink na dobu, kdy se snadno stane, že bude vytlačen z Vašeho programu něčím důležitějším. Tak by se snadno mohlo stát, že cvičení budete odkládat a odkládat a to je přesně to, co nechcete. Snažte se, aby Vaše denní porce pohybu byla stejnou prioritou, jako třeba jsou Vaše pracovní závazky.

5. Cvičení s trenérem

Pokud se rozhodnete pro cvičení na strojích ve „fitku“, doporučujeme Vám, abyste první hodiny absolvovali se zkušeným trenérem, který Vám řekne jak správně cvičit. Předejdete tím možným zraněním a získáte i nějaké tipy.

6.  Kalendář 

Udělejte si vlastní kalendář, kde si budete zaznamenávat Vaše úspěchy. Až uvidíte, jak den po dni přibývají poznámky o Vašem výkonu, bude Vás to motivovat a získáte pocit sebedůvěry, nejspíš překvapíte sami sebe, že jste to dokázali.

7.  Dělejte to pro sebe  

Cvičte pro svoji radost, pro svoje zdraví. Získáte energii a zlepšíte si svoji sebedůvěru. Získáte lepší kondici a pomůžete si k lepší postavě.

I když se všude píše, jak bychom si měli najít ke cvičení motivaci a podobně, ze své vlastní zkušenosti vím, že to nemusí vždy fungovat. Rozhodně nejsem člověk, který by se nechal někde a někým organizovat a do rytmu klusal s dalšími dvaceti „nadšenci“ v tělocvičně, ale chápu, že pohyb je důležitý úplně pro každého. Zkusila jsem tedy na sebe vyzrát tím, že jsem se domluvila s kamarádkou, že budeme podnikat něco společně. To byste nevěřili, jaké všemožné výmluvy jsem si vždy před dnem D v hlavě tvořila, ale nakonec přeci jen stud a pocit odpovědnosti zvítězil a já se k nějaké aktivitě donutila. A proč to všechno píšu? Protože asi po dvou měsících „utrpení“ (ano, tak dlouho mi to trvalo) jsem se vlastně přistihla při tom, že už žádné výmluvy nevymýšlím a že se vlastně na ten pohyb těším. Přeji Vám, abyste i Vy našli nějaký ten způsob, jak vyzrát sami nad sebou.