ODPOČINEK

Odpočinek_nový

V dnešním díle, a v několika následujících, si probereme základní aspekty zdravého životního stylu. Začneme možná trochu netradičně, a to odpočinkem. Kdy jste si naposledy dali jen tak nohy nahoru, zavřeli oči a snažili se na nic nemyslet? Možná už si ani nevzpomenete, možná jste to zkoušeli, ale nepovedlo se… Většině z nás se hlavou neustále honí, co všechno musíme zařídit, co je potřeba udělat doma, kolik toho máme v práci… A náš mozek tak nemá pořádně šanci si odpočinout. A někdy to dokonce zajde až tak daleko, že nám všechny tyhle vtíravé myšlenky brání v tom, abychom, když už konečně po celodenním maratonu ulehneme do peřin, usnuli a spali nerušeně celou noc. Tělo by chtělo, ale mozek stále jede na plné obrátky.

A jak z toho ven? Pokud vypínáte počítač a dokončujete své pracovní úkoly jen těsně před tím, než jdete spát, kliknutím na tlačítko vypnout, přestane fungovat pouze počítač. Ten, který máme v hlavě, na to potřebuje času mnohem víc. Rada tedy zní, jestli je to jen trochu možné, vyhněte se práci do pokročilých večerních hodin!

Co se týče spánku, ten je tak trochu kapitola sama pro sebe, i když k odpočinku bezesporu patří. Vraťme se teď ale k odpočinku jako takovému:

Vzhledem k tomu, že čím dál tím více času trávíme před monitorem, neměl by pro nás být odpočinek synonymem pro válení se na gauči u televizní obrazovky. Odpočívat se dá i aktivněji – vyražte třeba do přírody na procházku, zajděte si zacvičit, zkusit můžete pilates nebo jógu. Pokud rádi čtete, potíte se v sauně nebo se necháváte od někoho opečovávat (fantazii se meze nekladou), zařazujte tyto aktivity do svého harmonogramu co nejpravidelněji. Vzhledem k časové náročnosti se nám to ale většinou nepodaří každý den. Co bychom ale každý den zvládnout měli, je vyčlenit si 20–30 minut, kdy se opravdu pokusíme vypnout a na nic nemyslet. Pokud na to nejste zvyklí, zkuste začít třeba na 2 minutách a postupně si přidávat, je to jen o tréninku. Ideální doba může být třeba po obědě, anebo před spaním. Tak zkoušejte a trénujte, tělo se vám za to určitě odmění.

  • Ivana Navrátilová

    Děkuji moc za všechny tyto tipy na relax… My jsme si nedávno pořizovali z těchto stránek zde nové potahy na postel a i nové péřoviny a je to veliká páráda :) Hodně se v poslední době snažíme relaxovat a snažíme se využívat toho volna, které se nám naskytlo ne naším výběrem :) Takže určitě doporučuji všem také využít tohoto volna a odpočívejte, brzy se vracíme do normálu!