Slunné počasí láká ke sportu v přírodě. Je na čase vyrazit ven!

Konečně se v těchto dnech přehupují denní teploty přes dvacítku a sluníčko nás láká trávit čím dál více času venku. Ideální podmínky k tomu, abychom si spravili kondici po dlouhé a otravné zimě přímo v kvetoucí přírodě a nikoliv zavření ve fitku. Možností je spousta, tak si stačí jen vybrat a vyrazit za sportem.

shutterstock_472950547

Každý sport je jinak náročný ať už na fyzickou kondici nebo materiální vybavení. Nelámejte si tím ale hlavu donekonečna. Měli bychom proto zvážit zdravotní stav a také, kolik chceme investovat peněz do výbavy. Otázkou je, zda se chceme věnovat pohybu pro radost, nebo zda je cílem zhubnout do plavek. Tak jako tak, důležité je začít něco dělat a hlavně, aby nás to bavilo.

Na kole po oblíbených cyklostezkách

Oblíbeným a ideálním sportem pro všechny je jízda na kole. Nezatěžuje klouby a je vhodná pro ty, co mají potíže s klouby a nemohou kvůli tomu chodit běhat. Týká se to hlavně lidí trpící nadváhou nebo i seniorů. Kromě toho, že posílíte svalstvo na nohou. Jízda na kole prospívá krevnímu oběhu, skvěle podporuje spalování tuků a zvyšuje fyzičku.

Kolo má tu výhodu, že se může stát vaším dopravním prostředkem do práce. Je především skvělé na víkendové výlety do přírody, která je přímo prošpikovaná cyklostezkami. Stačí vyrazit klidně kousek za Prahu. Třeba se projet ze Sadské kolem Labe do Nymburka a navštívit historické centrum. Příště se podívat do chráněné krajinné oblasti Brdy a poznat unikátní přírodu. Nakonec tu máme i trasy, které vás dovedou až na Křivoklát. Pokud vás láká krajina jižních Čech, cyklotrasy kolem Lipna vás provedou šumavským rájem. Užijí si na nich nároční cyklisté i rodiny s dětmi.

Běháním za dokonalou postavou

Běhání je naprosto skvělým sportem na hubnutí a vytvarování dolní poloviny těla. Už po čtvrt hodině můžete spalovat jedna báseň, přičemž se začne vyplavovat hormon štěstí endorfin, který vám pomůže překonat stres. Zlepšíte si celkovou kondici, spánek, posílíte srdce a imunitu a budete se navíc cítit skvěle. Nevýhodou je, že není zcela pro každého. Běhání zatěžuje klouby a kosti, proto se nehodí pro lidi s problémy pohybového aparátu. To samé platí i pro lidi s nadváhou, u kterých se při větší zátěži navíc mohou projevit potíže s kardiovaskulárním systémem.

Trénink celého těla šetrnou chůzí

Lidé se zdravotními problémy však nemusí věšet hlavu. I pro ně se najde zdravý druh pohybu na čerstvém vzduchu. Poslední dobou se čím dál více pozornost obrací ke zbrusu novému sportu, jehož kolébkou je Finsko. Říká se mu severská chůze nebo nordic walk a spočívá v dynamickém chození se speciálními holemi, které jsou k dostání ve sportovních potřebách nebo také k zapůjčení ve specializovaných prodejnách. Nejenže je šetrnější než běh, člověk při něm zapojuje i svalstvo horní poloviny těla a procvičí se od hlavy až k patě. Technika chůze se totiž velice podobá klasickému běhu na lyžích. A je to velice příjemný druh pohybu, který může vykonávat každý, vrcholový sportovec i začátečník, mladí i senioři.

Tak co, rozhodli jste se, jakému sportu se letos venku začnete věnovat? Vždyť je taková škoda sedět zavřený doma a neudělat nic pro své zdraví. Pojďte do toho s námi a třeba se potkáme na jedné z cyklostezek nebo při běhu přírodou.

  • Petra Lehká

    Mě slunné počasí také láká ven. Na žádné extra sportování ale nejsem. Stačí mi procházky v přírodě, a když je velké teplo, tak chodím plavat na koupaliště, nebo se koupu jen u nás na zahradě v bazénu :-) . Mám náročnou práci, jsem celý den na nohách, tak si nedokážu představit, že bych měla po návratu domů ještě nějak aktivně sportovat :-) .